search engine

Τεχνητή Νοημοσύνη στην Ελλάδα: Μια Συνέντευξη με Πρωτοπόρους του Κλάδου

Στέφανος Βασδέκης

Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για εσάς στην Travelmyth;

Έχουμε αναπτύξει αλγόριθμους που ταξινομούν και κατατάσσουν πέντε εκατομμύρια ξενοδοχεία και καταλύματα σε εξήντα κατηγορίες. Κάποιες από αυτές τις κατηγορίες είναι μοναδικές, δηλαδή, μπορείς να βρεις ξενοδοχεία που έχουν infinity πισίνα ή ξενοδοχεία που είναι ουρανοξύστες. Κάποιες άλλες είναι λιγότερο μοναδικές, αλλά και πάλι έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα από άλλες μηχανές αναζήτησης που μπορείς να βρεις. Παράδειγμα, τα ξενοδοχεία που είναι μπροστά στην παραλία ή μπορεί να δέχονται σκύλους. Όπως και να έχει, τα αποτελέσματά μας πηγαίνουν σε βάθος. Το καλό και αυτό που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό είναι ότι μπορεί κάποιος να συνδυάσει τις κατηγορίες οπότε να βρει πολύ προσωποποιημένες προτάσεις για ξενοδοχεία ακριβώς σε αυτό που τον ενδιαφέρει και θέλει. Μετά συγκρίνουμε προσφορές από τους συνεργάτες μας, όλα τα μεγάλα sites κρατήσεων και άλλους για να βρούμε την καλύτερη προσφορά για τον χρήστη. Έπειτα, είτε τον κατευθύνουμε στην αντίστοιχη ιστοσελίδα ή για κάποια ξενοδοχεία μπορεί να ολοκληρώσει την κράτησή του μέσω της Travelmyth, οπότε λειτουργούμε και σαν ταξιδιωτικό γραφείο.

Ποια είναι η σχέση σας με την Τεχνητή Νοημοσύνη;

Καλή προς το παρόν τουλάχιστον. Εμείς είμαστε γρήγοροι στην αξιοποίηση των εργαλείων της τεχνητής νοημοσύνης και ήδη βλέπουμε και τα οφέλη, δηλαδή είχαμε απότομη ανάπτυξη το 2023. Ήμασταν πρωτοπόροι και στη δημιουργία plugin για το ChatGPT. Ήμασταν οι πρώτοι στην Ελλάδα. Αυτό βέβαια δεν έχει και τόση σημασία όταν ανταγωνίζεσαι σε διεθνές επίπεδο, αλλά έχει σημασία ότι ήμασταν οι τρίτοι στον κόσμο, σε όλο το travel industry, που βρεθήκαμε μέσα στο επίσημο store του ChatGPT. 

Η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης από μία εταιρεία δεν αρκεί για να της δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η πραγματική πρόκληση είναι να την αξιοποιήσει καλύτερα από τους ανταγωνιστές της, γιατί μόνο τότε θα αποκτήσει ουσιαστικό πλεονέκτημα.

Πώς προέκυψε η ιδέα της Τεχνητής Νοημοσύνης;

Λοιπόν, εμείς χρησιμοποιούμε από το 2018 μηχανική μάθηση, που είναι υποσύνολο της Τεχνητής Νοημοσύνης. Την χρησιμοποιούσαμε μέσω του TensorFlow (βιβλιοθήκη λογισμικού ανοιχτού κώδικα που χρησιμοποιείται για μηχανική μάθηση και ΤΝ) για την ταξινόμηση των φωτογραφιών, ώστε να κατατάξουμε τα ξενοδοχεία σε κατηγορίες. Για παράδειγμα, στην κατηγορία με τις πισίνες, έχουμε από κάτω 14 υποκατηγορίες. Αν είναι η πισίνα εσωτερική, εξωτερική, θερμαινόμενη, έχει νεροτσουλήθρες, είναι στη ταράτσα, έχει swim-up bar, είναι infinity, έχει θέα, κτλ. Για να το κάνουμε αυτό, πρέπει να αναγνωρίσουμε σε ποια από αυτές τις κατηγορίες ανήκει κάθε φωτογραφία. Επειδή οι φωτογραφίες προέρχονται από 5 εκατομμύρια ξενοδοχεία, είναι συνολικά πολλά εκατομμύρια και προφανώς, δε θα μπορούσαν άνθρωποι να τις δουν όλες. Για αυτό έπρεπε να βρούμε κάποιον άλλο τρόπο να αναγνωρίσουμε αν για παράδειγμα μέσα στη φωτογραφία υπάρχει νεροτσουλήθρα και να την βάλουμε στην κατηγορία «πισίνες με νεροτσουλήθρα». Οπότε είχαμε εκπαιδεύσει μοντέλα, των οποίων διορθώναμε τα λάθη και κάναμε πάλι ανατροφοδότηση με αποτέλεσμα να γίνονται πιο ακριβή κάθε φορά που τρέχανε. Γενικά αυτό δούλευε καλά και για κάποιες κατηγορίες είχαμε πετύχει πολύ μεγάλη ακρίβεια (accuracy), ενώ για κάποιες άλλες μικρότερη. 

Τώρα για τα μοντέλα επεξεργασίας φυσικής γλώσσας (NLP – Natural Language Processing), τα δοκιμάζαμε από παλιά για να δούμε αν δουλεύουν για μας. Δηλαδή είχαμε δοκιμάσει και το GPT-2. Δεν ήταν τόσο καλά, δεν μας εξυπηρετούσαν, οπότε δεν τα είχαμε ενσωματώσει. Η διαφορά έγινε τον Δεκέμβριο του ‘22 που βγήκε το ChatGPT με την έκδοση 3.5, όπου εκεί είδαμε ότι πλέον δουλεύει και ότι αυτά που μας βγάζει είναι αξιοποιήσιμα. Μάλιστα, είχαμε μπει σε όλα τα beta, κάναμε αίτηση λέγοντας γιατί θέλουμε να τα χρησιμοποιήσουμε και ελπίζαμε να μας τα ανοίξουν. Ευτυχώς μας τα ανοίγανε νωρίς. Το σημαντικό σε εμάς ήταν όταν μας ανοίξανε το API, γιατί ο τρόπος που χρησιμοποιείται μέσα στην εφαρμογή δεν είναι ένα-ένα prompt από browser, αλλά χιλιάδες. Οπότε εκεί θέλαμε API και κάποια ανεβασμένα όρια. Και το επόμενο σκαλοπάτι ήταν το ChatGPT-4, που ήταν πολύ καλύτερο από το 3,5, με το οποίο μπορούσαμε να κάνουμε ακόμα περισσότερα πράγματα και πιο σωστά.

Το plugin το οποίο φτιάξατε, τι ακριβώς κάνει;

Τα plugins είναι ανοιχτά μόνο μόνο στην επί πληρωμή έκδοση του GPT. Οπότε ένας χρήστης μπορεί να πάει στο plugin store του ChatGPT, να διαλέξει το plugin της Travelmyth και από εκεί και πέρα ξεκινάει και ρωτάει. Μπορεί να είναι κάτι πολύ απλό όπως: «θέλω να κλείσω ένα ξενοδοχείο που να είναι ουρανοξύστης, να έχει spa και να είναι μπροστά στην παραλία στο Ντουμπάι για την επόμενη εβδομάδα.», όπου εκεί το ChatGPT επικοινωνεί στο background με εμάς, μας στέλνει ένa αίτημα (request) που λέει ότι έχω ένα χρήστη που θέλει αυτό και εμείς του απαντάμε με τα ξενοδοχεία που πιστεύουμε ότι είναι τα καλύτερα και τι τιμές έχουν. Αυτά το ChatGPT τα παρουσιάζει με κείμενο και μια φωτογραφία για κάθε ξενοδοχείο. Οπότε ο χρήστης μπορεί να πατήσει κάποιον σύνδεσμο και να έρθει στην Travelmyth και να δει περισσότερες πληροφορίες και να κάνει και την κράτησή του. Αυτό όμως είναι το απλό βήμα που δεν προσφέρει κάτι παραπάνω από το να ερχόταν και κατευθείαν στην Travelmyth και να έψαχνε το ξενοδοχείο με αυτά τα κριτήρια. Αυτό που είναι το σημαντικό είναι ότι μπορείς να κάνεις κάποια πιο γενική ερώτηση στο GPT. Να πεις ας πούμε: «θέλω να πάω μέσα στον επόμενο Ιούλιο στην Ιταλία ένα road trip με την οικογένεια μου, μας αρέσουν τα ιστορικά ξενοδοχεία και θέλουμε να είναι κοντά σε αμπελώνες και να έχουν spa. Φτιάξε μας ένα πρόγραμμα πού να πάμε και σε ποια ξενοδοχεία να μείνουμε». Αυτό δεν μπορεί να το κάνει στην Travelmyth και εκεί ξεκινάει το ChatGPT φτιάχνοντας ένα πρόγραμμα και του λέει μπορείς να μείνεις μια νύχτα εκεί, δύο νύχτες εκεί μετά να οδηγήσεις εκεί να δεις και αυτό το αξιοθέατο και πάλι επικοινωνεί με εμάς και βρίσκει τα ξενοδοχεία. Εκεί κάνει πολλά request σε εμάς. Δηλαδή κάνει για κάθε περιοχή που εκείνο έχει διαλέξει, αλλά και που ο χρήστης μετά μπορεί να κάνει follow up να πει: «αλλά σε αυτό το μέρος έχω ξαναπάει», «θέλω να περάσουμε από εκεί» ή «μείωσέ μου τα χιλιόμετρα εκείνη τη μέρα» ή να κάνει άλλες ερωτήσεις στο GPT και να πάρει προσαρμοσμένες απαντήσεις. Οπότε εκεί φαίνεται και η αξία που προσθέτει το ChatGPT. Δηλαδή τελικά μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα πράγματα από όσα θα μπορούσε να κάνει μόνο μέσω της Travelmyth. Πρόσφατα τα plugins έγιναν και GPTs και πλέον ο χρήστης μπορεί να τα χρησιμοποιεί κάνοντας mention εκεί που γράφει το prompt του, πχ @travelmyth, όπως ακριβώς κάνει mention στα social media.

Χρησιμοποιείτε και εντός της επιχείρησης με άλλους τρόπους την TN;

Ναι, σε πολλά κομμάτια. Πρώτα απ’ όλα, υπάρχει η νοοτροπία ότι οτιδήποτε κάνουμε μήπως μπορεί να μας βοηθήσει η ΤΝ, είτε για να το κάνουμε γρηγορότερα, είτε για να το κάνουμε καλύτερα. Οπότε, από τα πιο απλά, δηλαδή πώς απαντάμε emails και στην εξυπηρέτηση πελατών, όταν βάζουμε διαφημίσεις και όταν γράφουμε περιεχόμενο θα το χρησιμοποιήσουμε. Φυσικά και όταν προγραμματίζουμε, όπου εκεί μας βοηθάει και το ChatGPT, αλλά μας βοηθάει πολύ και το Copilot στο Visual Studio. Και, μάλιστα, στον προγραμματισμό πηγαίνει και βήματα πιο πριν. Δηλαδή, πριν αρχίσουμε να γράφουμε τον κώδικα βοηθάει στη σχεδίαση του τι θα κάνουμε και πώς θα το κάνουμε. Αυτά είναι τα πιο απλά. Μας βοηθάει ακόμα περισσότερο στην κύρια δραστηριότητά μας, που είναι να ταξινομούμε και να κατατάσσουμε τα ξενοδοχεία στις κατηγορίες. Είναι μεγάλος ο αριθμός ξενοδοχείων και κατηγοριών και τεράστιος ο όγκος της πληροφορίας, οπότε εκεί είναι που θέλουμε τη μεγαλύτερη βοήθεια. Σε αυτό το επίπεδο δεν είναι prompts που θα κάνει κάποιος στον browser, αλλά χιλιάδες prompts που στέλνουμε μέσω API. Δίνουμε πάρα πολλές πληροφορίες και του ζητάμε να κρίνει αν κάποιο ξενοδοχείο πρέπει να είναι σε κάποια κατηγορία και γιατί και πόσο καλό είναι στη συγκεκριμένη κατηγορία. Πάει σε μεγάλο βάθος αυτό. Και φυσικά είναι το plugin μας στο ChatGPT, που τώρα έχει γίνει και ξεχωριστό GPT.

Κατά πόσο είναι εύκολη υπόθεση η υιοθέτηση της ΤΝ σε μια επιχείρηση όπως η Travelmyth;

Η Travelmyth είναι μια εταιρεία τεχνολογίας, οπότε δεν υπήρχε καν δίλημμα. Καινοτομούμε και πρέπει να χρησιμοποιούμε τις τελευταίες τεχνολογίες που υπάρχουν, είμαστε εταιρεία τεχνολογίας και μας αρέσουν αυτά. Δοκιμάζουμε διαρκώς και αυτό που δουλεύει το χρησιμοποιούμε. Δεν είναι μόνο μία εφαρμογή ΤΝ και δεν είναι για πάντα η επιλογή. Ακόμα και το ChatGPT που το χρησιμοποιούμε πάρα πολύ μπορεί να το αντικαταστήσουμε με το Gemini που παρουσίασε πρόσφατα η Google. Το Gemini Ultra υποτίθεται ότι ξεπερνάει και το ChatGPT σε κάποια πράγματα. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα αν βγουν καλύτερες λύσεις να αντικαταστήσουμε όλες τις υπάρχουσες τεχνολογίες ΤΝ που χρησιμοποιούμε. Τώρα για γραφικά χρησιμοποιούμε το Midjourney και το DALL·E. Αν προκύψει κάτι άλλο θα το χρησιμοποιήσουμε. Γενικά θέλει συνεχή παρακολούθηση. Τα πιο πολλά εργαλεία είναι σε beta, αλλάζουν συνεχώς ή βγαίνουν καινούργια. Δεν είναι ότι επιλέγεις μία λύση, την παντρεύεσαι και μένεις με αυτή. Τώρα είναι αυτά, σε δυο εβδομάδες μπορεί να αλλάξει κάτι, οπότε συνεχίζει η παρακολούθηση.

Όσον αφορά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της ιστοσελίδας η ενσωμάτωση ΤΝ κάνει μεν πιο περίπλοκα τα πράγματα, αλλά στην περίπτωση μας ακόμα και χωρίς τη χρήση ΤΝ ο τρόπος υλοποίησης είναι ήδη αρκετά πολύπλοκος. Οπότε και λίγη ακόμα πολυπλοκότητα μπορούμε να τη διαχειριστούμε. Η χρήση ΤΝ δεν άλλαξε κάτι στον τρόπο που δουλεύουμε καθώς πρόκειται για άλλη μια από τις τεχνολογίες που ενσωματώνουμε. Έχουμε τον τρόπο που το αντιμετωπίζουμε και η ενσωμάτωση είναι σαν διαδικασία σαν να φτιάχνουμε ένα καινούργιο feature. Δεν είναι ότι θα πρέπει να αλλάξουμε τελείως τον τρόπο που δουλεύουμε. Βέβαια, εμείς είμαστε εταιρεία τεχνολογίας και ουσιαστικά το IT μας είναι όλη η εταιρεία.

Όλοι πρέπει να χρησιμοποιούν την ΤΝ για να καταλάβουν ποιες είναι οι δυνατότητες και ποιοι οι κίνδυνοι, ώστε να συμμετέχουν όλοι και στη συζήτηση που θα γίνει για τους περιορισμούς και πώς θα μπορέσουμε να προστατευτούμε από τους κινδύνους που ενέχει. Γιατί αν δεν γνωρίζεις, πώς να συμμετέχεις στη συζήτηση;

Υπάρχει αντίσταση στην αλλαγή από το προσωπικό όσον αφορά τη χρήση ΤΝ

Και πάλι εδώ είμαστε μια ιδιαίτερη περίπτωση γιατί πρώτον, είμαστε εταιρεία τεχνολογίας. Δεύτερον, έχουμε πραγματική καινοτομία. Δηλαδή, τα αποτελέσματα που δίνουν οι αλγόριθμοί μας είναι σε κάποια πράγματα μοναδικά στον κόσμο. Δεν μπορείς να βρεις κάποια αποτελέσματα που δίνουμε σε άλλη μηχανή αναζήτησης. Τρίτο, ανταγωνιζόμαστε σε διεθνές επίπεδο. Και απευθυνόμαστε σε τελικούς καταναλωτές (B2C). Οπότε, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος εκεί. Η μόνη μας ελπίδα είναι, μέσω καινοτομίας, να προσφέρουμε στους χρήστες κάτι που δεν προσφέρουν οι άλλοι. Eξ ορισμού πρέπει να χρησιμοποιούμε τις πιο προηγμένες τεχνολογίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή εκεί. Εντάξει, καταλαβαίνουμε ότι οτιδήποτε καινούργιο μπορεί να είναι δύσκολο και να υπάρχει ανησυχία για τον ρόλο και τη χρησιμότητα του καθενός γενικότερα. Στην ομάδα μας, όμως, δεν υπάρχει κάποιος που να έχει μείνει στα παλιά. Είναι και δύσκολο να έρθει στην ομάδα μας κάποιος που να μην είναι πρόθυμος να καινοτομήσει και να χρησιμοποιήσει τα πιο σύγχρονα εργαλεία…

Έχετε παρατηρήσει σημαντική βελτίωση στην αποδοτικότητα των εργαζομένων με την χρήση της ΤΝ;

Υπάρχει τεράστια διαφορά. Δεν κάνει μόνο τα πράγματα πιο γρήγορα, πιο εύκολα, πιο αποδοτικά, αλλά το θέμα είναι ότι μπορείς να κάνεις και πράγματα που δεν μπορούσες καν να τα κάνεις πριν. Για παράδειγμα, μπορείς να προγραμματίσεις σε άλλη γλώσσα, χωρίς να ξέρεις. Και να είναι πολύ ικανοποιητικό αυτό που θα βγει. Οπότε, πέρα από το να κάνει πιο γρήγορα ή να κάνει βαρετά πράγματα που θα κάνει έτσι κι αλλιώς, μπορούν πλέον άνθρωποι να κάνουν και πράγματα που δεν μπορούσαν να κάνουν πριν.

– Πώς γίνεται η εκπαίδευση των μελών στην τεχνητή νοημοσύνη; 

Επειδή όλα αυτά τώρα είναι πολύ καινούργια, γίνεται μέσα από τη χρήση. Δηλαδή, όλοι μαζί μαθαίνουμε. Δεν είναι ότι κάποιος ξέρει και θα δείξει στους άλλους. Εντάξει, κάτι θα δείξει ο ένας, κάτι θα δείξει ο άλλος. Ουσιαστικά, συζητάμε, «δοκίμασα αυτό και δεν δούλεψε», «δοκίμασα αυτό και δούλεψε». Όταν δεν δούλεψε, λέει κάποιος άλλος κάποια ιδέα, μήπως να το δοκιμάσουμε και έτσι; Και έτσι μαθαίνουμε. Δηλαδή, δεν υπάρχει κάποια εκπαίδευση. Είναι ότι όλη η ομάδα μοιράζεται το τι βρίσκει και γινόμαστε όλοι μαζί καλύτεροι. Και έχουμε και στο Discord στον server μας ένα κανάλι όπου μοιραζόμαστε ό,τι καλό βρίσκουμε, όπως χρήσιμα ή ενδιαφέροντα βίντεο και συνδέσμους .

Τι καινούργια προβλήματα δημιουργεί η χρήση της ΤΝ στην επιχείρησή σας;

Υπάρχουν καινούργια προβλήματα που δεν τα σκεφτόμασταν καν. Το ένα έχει να κάνει με τα αποτελέσματα που δίνει η ΤΝ. Δηλαδή, την ρώτησες, απάντησε σε αυτό, τώρα ξεκινάει ο έλεγχος του κατά πόσο αυτό είναι σωστό. Ή όταν γράφει κώδικα, υπάρχει το ερώτημα αν ξέρουμε τι έχει γράψει εκεί μέσα και για να επέμβουμε και γιατί μπορεί να υπάρχουν και θέματα ασφάλειας. Ακόμα, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τα δεδομένα που έχουμε και πώς τα μοιραζόμαστε με αυτά τα εργαλεία. Από εκεί και πέρα υπάρχουν άλλα προβλήματα που έχουν να κάνουν με κόστος. Δηλαδή, τα prompts που στέλνουμε σε κάποιο API χρεώνονται με βάση την έκταση και την ποσότητα τους. Και είναι μεγάλος ο όγκος. Οπότε, εκεί γενικά υπάρχουν δύο προσεγγίσεις. Η μια είναι να εξαντλούμε το prompt engineering, ώστε να μειώνουμε τον όγκο των δεδομένων που στέλνουμε, αλλά και με κατάλληλες οδηγίες να μειώσουμε και τον όγκο των δεδομένων που λαμβάνουμε, δηλαδή να μας γυρίσει πίσω μόνο αυτά που χρειαζόμαστε και να μη φλυαρήσει. Οπότε εκεί υπάρχει ένας προβληματισμός. Πώς το καταφέρνουμε δηλαδή αυτό; Και η άλλη είναι ότι έχουμε να κάνουμε κάποιες επιλογές. Δηλαδή, να στείλουμε όλα αυτά τα prompts τώρα, αυτό το μήνα ή να περιμένουμε δύο-τρεις μήνες; Είτε για να πέσει η τιμή, είτε για να είναι πιο καλό το μοντέλο και να πάρουμε καλύτερες απαντήσεις. Οπότε έχουμε κάποια τέτοια προβλήματα και συζητήσεις που δεν τις φανταζόμασταν καν ότι θα υπήρχαν παλιότερα.

Τα επόμενα χρόνια θα είναι πολύ ενδιαφέροντα, γιατί ζούμε άλλη μια επανάσταση και σε επιταχυνόμενο ρυθμό εξέλιξης. Αλλά αυτή θα είναι και βίαιη. Πολλοί άνθρωποι θα πρέπει να χάσουν τις δουλειές τους, να μάθουν να κάνουν άλλες δουλειές, να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. Εταιρείες θα κλείσουν, άλλες θα δημιουργηθούν. Όλα αυτά που γίνονται πάντα, απλά τώρα θα γίνουν ακόμα πιο γρήγορα. Το οποίο θα είναι συναρπαστικό αλλά και επικίνδυνο. 

Υπάρχουν κάποιες εφαρμογές/χρήσεις της ΤΝ που θα θέλατε ή σκέφτεστε να αξιοποιήσετε μελλοντικά;

Βραχυπρόθεσμα αυτό που θέλουμε είναι να ενσωματώσουμε το plugin μας στο ChatGPT και τις δυνατότητές του μέσα στην ιστοσελίδα, όπου ελέγχουμε καλύτερα την εμπειρία του χρήστη. Κάτι άλλο που περιμένουμε είναι μοντέλα που θα δίνουν περισσότερη μνήμη στον χρήστη, ώστε να μπορούμε να τρέξουμε πράγματα χωρίς να περιοριζόμαστε από το ότι δεν μπορεί να διαβάσει όλα αυτά που θα του δώσουμε ή να τα θυμάται. Τώρα κάτι άλλο που θα θέλαμε και θα έρθει σίγουρα είναι κάποια δυνατά μοντέλα που να μπορούμε να τα τρέχουμε τοπικά στους servers μας, αντί να τρέχουν στο cloud, ώστε να μπορούμε να μην περιοριζόμαστε τόσο πολύ με τα δεδομένα των χρηστών μας ή με θέματα ασφάλειας.

Κάτι άλλο που μας ενδιαφέρει μελλοντικά, είναι η υιοθεσία της ΤΝ και από άλλους παίκτες στην αλυσίδα, όπως τα ξενοδοχεία, όπου κάθε ένα από αυτά θα έχει το chatbot του. Τότε ένας επισκέπτης θα μπορούσε να εκφράσει μια ειδική ερώτηση ή ανάγκη και εμείς να επικοινωνήσουμε σε δευτερόλεπτα, με τα chatbot εκατοντάδων ξενοδοχείων. Να πάρουμε μια απάντηση σαν να είχαμε πάρει τηλέφωνο τη reception τους και ρωτούσαμε για τη συγκεκριμένη δυνατότητα. Έτσι, θα αυξηθούν και οι δυνατότητες που θα έχουμε και αυτό που θα μπορούμε να προσφέρουμε στους χρήστες. 

Υπήρξαν κάποιες απροσδόκητες αλλά ενδιαφέρουσες προοπτικές ή μαθήματα που αποκομίσατε από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην Travelmyth

Κάτι απροσδόκητο και ενδιαφέρον που είδαμε, είναι ότι η ΤΝ είναι καλή ακόμα και για brainstorming. Δηλαδή, παλιότερα νομίζαμε ότι θα κάνει μόνο βαρετές και επαναλαμβανόμενες δουλειές. Αλλά μετά καταλάβαμε ότι είναι πολύ δημιουργικό και μπορεί να βοηθάει στα πάντα, ακόμα και στο brainstorming αλλά και σε δημιουργικές εργασίες. Τώρα, κάτι άλλο είναι ότι για να σου δώσει καλή απάντηση πρέπει να ρωτήσεις σωστά. Οπότε, οι άνθρωποι, μια καινούργια δεξιότητα που θα πρέπει να αποκτήσουν είναι να μάθουν να ρωτάνε, να περιγράφουν την ανάγκη τους όσο καλύτερα μπορούν, να είναι συγκεκριμένοι. Έτσι θα φτάσεις στο αποτέλεσμα που θέλεις. Γιατί αν δεν ρωτήσεις σωστά, μπορεί να απογοητευτείς και να πεις ότι δεν δουλεύει. Ενώ δεν είναι ότι απαραίτητα δεν δουλεύει. Μπορεί να μην το ρώτησες όπως θα έπρεπε να το ρωτήσεις. Να μην επέμεινες όσο θα έπρεπε να επιμείνεις. Κάτι άλλο απροσδόκητο, είναι ότι μπορεί να κάνει λάθος σε πάρα πολύ απλά πράγματα. Δηλαδή, μπορεί να σου έχει απαντήσει σε πολύ δύσκολες ερωτήσεις και να κάνει λάθος σε κάτι πάρα πολύ απλό. Και εκεί πάλι είναι επικίνδυνο γιατί τα περιγράφει με ένα τέτοιο, ωραίο τρόπο, που νομίζεις ότι είναι και σωστό αυτό που λέει. Αλλά μπορεί να είναι τελείως λάθος. Οπότε εκεί μπαίνει και το θέμα του ελέγχου και να έχεις την κριτική ικανότητα να καταλάβεις πού πρέπει να δώσεις περισσότερη προσοχή, πού να επιμείνεις.